Kiracı Nasıl Tahliye Edilir? Kiracı Tahliye Davası Ne Kadar Sürer?

Kanun ev sahibi ve kiracılar içinde davaları yürütüyor. Haklı olan ev sahibi her zaman kiracıyı çıkartmak için kiracı tahliye davası açma hakkına sahiptir. Kiracı tahliye davası ne kadar sürer ise en çok sorulan sorular arasında yerini alıyor.

Bazen kiracılar bu süreci uzatıp zaman kazanmaya çalışırken, ev sahibi mağdur oluyor. Taşınmazların Tahliyesi Borçlar Kanuni ile düzenlenmiş olan Kanun içerisinde yer alan hususlara uygun olması durumunda ev sahibi, kiracıya riayet etmesi gerekiyor. Tahliye davasının işlenmesi ile kiracıya 15 gün müddet tanınır. Bu süreç içerisinde kiracı evi boşaltması gerekir.

Kira Tahliye Davası Ne Kadar Sürer?

Kiracı tahliye etmek için işlenen süreç avukat ile anlaşılıp anlaşılmadığına göre değişkenlik gösterebilir.

Kira tahliye davalarının süreci dosyanın durumuna ve mahkemenin iş yoğunluğuna göre değişkenlik gösterebilmektedir.

İhtiyaçtan Kira Tahliye Davası Süreci

Tapu sahibinin kendisine bakmakla yükümlü olduğu kişilere konut ihtiyacı duymasından dolayı açılan ihtiyaçtan kira tahliye davası Kanundaki şartları taşıması halinde açılabilir.

Kiracı Nasıl Tahliye Edilir?

Kanut sahibinin en sık karşılaştığı problemler arasında kiracının kirayı ödememesi yer alıyor. Bundan dolayı kiracıyı tahliye etmek istiyor. Haklı sebeplerden dolayı ev sahibi çıkmasını söylese de kiracı süreci uzatmak adına tahliyeyi gerçekleştirmiyor. Bu anlamda kiracı tahliye davası açılması gerekir.

Yasal yollarla kiracıyı çıkartmak için kiracı tahliye davası açabilirsiniz.

Bu sürecin hızlı işlemesi ve kanunun şartlarını doğru yürütmek adına işinin uzmanı bir hukukçudan destek almanızı tavsiye ederiz.